Update (14-10-2020) dienstverlening i.v.m. recente maatregelen rondom coronavirus

14 oktober 2020
Susan van Sprang

Beste cliënt(en),

Gezien de huidige situatie omtrent het coronavirus hanteren wij diverse beschermende maatregelen, waarmee we uw gezondheid én die van onze medewerkers maximaal willen borgen. Via dit bericht informeren wij u over onze huidige maatregelen, omdat de dienstverlening mogelijk toch wat anders is dan wat u wellicht van ons gewend bent.

In verband met de meest actuele richtlijnen van het RIVM en de overheid hanteren wij vanaf 13 oktober 2020 de volgende maatregelen, wat betreft de persoonlijke contacten met cliënten en overige relaties:

Algemeen:

  1. Wanneer u last hebt van de bekende Corona verschijnselen of in contact bent geweest met personen die besmet zijn (geweest), dan verzoeken wij u niet bij ons op kantoor langs te komen en telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen.
  2. Geen bezoek meer aan ons kantoor zonder afspraak.
  3. Onze medewerkers werken afwisselend in teams: deels op kantoor en deels thuis en zijn allemaal bereikbaar via mail of telefoon. Bij gezondheidsklachten blijven zij uiteraard thuis.
  4. Ons kantoor is elke werkdag geopend van 08.45 uur tot 17.00 uur.

Afspraken voor ondertekening van akten:

  1. Bij overdrachten van woningen zal aan verkopers nog steeds worden verzocht om bij volmacht te komen tekenen, zodat ondertekensessies met zo weinig mogelijk personen kunnen plaatsvinden.
  2. Ondertekening bij volmacht is niet mogelijk voor hypotheekakten en (levens)testamenten. Neem even contact met ons op voor een oplossing.
  3. Aan makelaars verzoeken wij om na de bezichtiging van de woning voorlopig niet mee te komen naar ons kantoor voor het bijwonen van de ondertekening.
  4. Wij vragen u om echt alleen met de mensen naar de afspraken te komen die akten moeten ondertekenen  (geen familie, vrienden, kinderen etc).
  5. Teneinde de contactmomenten zoveel mogelijk te beperken, zullen de ondertekensessies zo efficiënt mogelijk plaatsvinden. Tijdens het passeren van de akte(n) worden uiteraard wel al uw vragen beantwoord door de notaris. Uw vragen mag u ook vooraf via mail of telefoon stellen. Aansluitende besprekingen van een samenlevingscontract en/of testamenten kunnen nu alleen op afspraak.
  6. We zijn ingericht op het ontvangen van onze cliënten met een afstand van 1,5 meter aan de bespreektafel, en achter plexiglas.
  7. U kunt uw handen desinfecteren bij binnenkomst en vertrek.
  8. De afspraken worden door ons zo ingepland dat u niet met meer dan 4 personen in onze wachtkamer hoeft plaats te nemen.
  9. Wij verzoeken u uw eigen pen mee te nemen.

Afspraken voor besprekingen (niet voor ondertekening van akten) op ons kantoor, telefonisch of via Skype:

We zijn ingericht op het ontvangen van onze cliënten op ons kantoor met een afstand van 1,5 meter aan de spreektafel achter plexiglas.

De ruimtes worden goed geventileerd (ramen kunnen open) en onze spreekkamers op de begane grond zijn beschikbaar indien u slecht ter been bent.

U kunt uw handen desinfecteren bij binnenkomst en vertrek.

Zo vindt uw afspraak voor een (levens)testament of samenlevingscontract weliswaar op gepaste afstand plaats, toch houden wij het contact heel persoonlijk.

We blijven ook via telefoon, Skype en videobellen besprekingen doen.

Twijfelt u nog over het maken van een afspraak of wenst u een bespreking aan huis?

Bel ons gerust op, dan bespreken we samen met u wat de mogelijkheden zijn.

013-5321155 of via info@notaristilburg.nl.

Al onze medewerkers zijn ook op hun eigen e-mailadres bereikbaar. U zult dan zo spoedig mogelijk antwoord krijgen, telefonisch dan wel per e-mail.

Wij danken u voor uw begrip!

 

Team de Kerf & Van Sprang notarissen 13 oktober 2020